CONTRACTmeble.pl - VALDE Lada Recepcyjna (1)

Lada recepcyjna – jak wybrać najlepszą?

Lada recepcyjna to jedno z pierwszych miejsc, z którym Twój klient ma styczność, a jak mówi wszystkim znane powiedzenie: pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Jednocześnie jest to również miejsce wielogodzinnej pracy osób odpowiedzialnych za ich obsługę. Dlatego wybierając odpowiednią ladę recepcyjną, warto zadbać zarówno o prezencję, jak i o wygodę.

Jedna lada, wiele zastosowań

Lada recepcyjna spełnia więcej niż jedną funkcję. Jej wymiary, wyposażenie oraz wygląd należy dobrać biorąc pod uwagę oczekiwania i pracowników biura. Służy między innymi do: organizowania, informowania, rejestrowania, zarządzania, przechowywania, obsługiwania, kontrolowania ruchu w budynku. W związku z tym, że jest ona kluczowym punktem biura, jej projekt wpływa na wiele aspektów życia biura Twojej firmy:

CONTRACTmeble.pl - 4. LINEA_Lada_Recepcyjna (1)

Lada Recepcyjna Linea

CONTRACTmeble.pl - 2. ALPA_Lada_Recepcyjna (1)

Lada Recepcyjna ALPA

CONTRACTmeble.pl - 3. TERA_Lada_Recepcyjna (1)

Lada Recepcyjna TERA

  1. Estetykę i wizerunek: lada recepcyjna, tak samo, jak cała recepcja, pełni ważną funkcję budowaniu wizerunku firmy. Jej wygląd powinien być reprezentatywny, kolorystyka niekłócąca się z designem pomieszczenia oraz kolorami firmowymi. Ważne jest, aby zaprojektować ją w sposób elegancki oraz spójny ze stylem danego miejsca. Wiele firm decyduje się nawet na umieszczenie logo firmy w jej centralnym miejscu.
  2. Interakcję z klientami to jedna z głównych funkcji recepcji. Z tego powodu do budowy lady recepcyjnej często wykorzystuje się blaty o różnych wysokościach. Niższy blat zapewnia dostępność dla osób na wózkach inwalidzkich lub dla dzieci. Wyższy blat natomiast może natomiast zapewnić bezpieczeństwo i prywatność danych znajdujących się na dokumentach.
  3. Odnajdywanie punktu orientacyjnego: recepcja musi być miejscem łatwo dostępnym. Powinna być pierwszym, co klient zobaczy, wchodząc do budynku. Z tego powodu wiele firm decyduje się obszerne lady recepcyjne. Mają one rzucać się w oczy i nie pozostawiać klienta zdezorientowanego z pytaniem: „gdzie mam się udać?”. Lada recepcyjna pomaga w zarządzaniu ruchem osób wchodzących i wychodzących, a także w odpowiednim kierowaniu klientów i gości do poszczególnych części budynku.
  4. Funkcjonalność i ergonomię: lad recepcyjna powinna być zaprojektowana tak, aby była ergonomiczna dla pracowników. Odpowiednia wysokość blatów, wygodne miejsce na nogi oraz dostosowanie do używanego sprzętu (komputera, telefonu) są kluczowe dla komfortu pracy. Przy projektowaniu warto również zwrócić uwagę na organizację przestrzeni pracy. Dobrze jest wyposażyć ją w szuflady, półki, przegródki i inne elementy ułatwiające przechowywanie dokumentów, materiałów biurowych i sprzętu. Bardzo ważny jest również układ szafek i półek – powinny być łatwo dostępne.
  5. Bezpieczeństwo: lada recepcyjna ma również pełnić funkcje zabezpieczające. Z tego powodu w niektórych szafkach czy szufladach powinny być zamontowane zamki. Wiele firma korzysta również z systemów monitoringowych i alarmowych. W związku z tym, że recepcja zazwyczaj znajduje się przy wejściu, warto pomyśleć nad dodatkowym ekranem, na którym osoba pracująca na recepcji będzie mogła mieć podgląd monitoringu. Takie zabezpieczenie będzie chronić nie tylko budynek, ale również samego pracownika, którego stanowisko znajduje się bardzo blisko wejścia.
CONTRACTmeble.pl - 5. LINUS_Lada_Recepcyjna (1) — kopia

Lada Recepcyjna LINUS

CONTRACTmeble.pl - 6. LINUS_Lada_Recepcyjna1 (1)

Lada Recepcyjna LINUS

CONTRACTmeble.pl - 7. LINUS_Lada_Recepcyjna3 (1)

Lada Recepcyjna LINUS

 

Lada recepcyjna do sekretariatu, hotelu, szkoły? Jak wybrać odpowiednią?

Nieważne, do jakiego miejsca potrzebujesz lady, proces wyboru tej właściwej zawsze będzie składał się z podobnych kroków.

Analiza przestrzeni:

  • wybór miejsca w biurze: zastanów się nad układem biura i miejscem, w którym lada będzie się znajdować. Jeśli potrzebujesz jej do recepcji, to zadbaj o to, aby miejsce było widoczne z wejścia i dobrze oświetlone. A jeżeli masz zamiar umieścić ladę w sekretariacie, zadbaj o to, aby droga do tego pomieszczenia była stosunkowo łatwa i dobrze oznaczona.
  • pomiar przestrzeni: zmierz dostępną przestrzeń, aby móc wybrać odpowiedni rozmiar mebli. Upewnij się, że pozostanie wystarczająco dużo miejsca dla recepcjonisty oraz dla komfortowego przemieszczania się gości.

Wybór designu i estetyki:

  • styl i wizerunek: lada recepcyjna powinna pasować do ogólnego stylu i wizerunku firmy. Wybierz design, który odzwierciedla profesjonalizm i estetykę Twojej marki.
  • materiały i kolory: wybierz materiały i kolory, które są trwałe, łatwe do utrzymania w czystości. Popularne materiały to drewno, metal, szkło i laminaty.

Określ budżet: na zakup lady recepcyjnej. Pamiętaj, że jest to inwestycja na lata, która ma wpływ na wiele aspektów Twojej firmy.

Dobór praktycznych rozwiązań:

  • przechowywanie: upewnij się, że lada ma wystarczającą ilość szuflad, półek i innych miejsc do przechowywania, aby utrzymać porządek.
  • bezpieczeństwo: lada powinna być zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie dokumentów i sprzętów. Jej integralną częścią powinny być szuflady z zamkami czy nawet sejf.
  • porty i złącza: polecamy wybrać ladę z wbudowanymi portami USB, gniazdkami elektrycznymi i innymi złączami, aby ułatwić podłączanie urządzeń elektronicznych codziennego użytku.
  • miejsce na komputer: zaplanuj odpowiednie ergonomiczne miejsce na komputer, monitor. Weź pod uwagę, że powinno znajdować się ono blisko gniazdek.

…. i zamów swoją ladę! Jeśli będziesz się kierował/ kierowała tymi krokami, to stworzysz przestrzeń idealnie dopasowaną do potrzeb Twojej firmy. Na każdym z tych etapów jesteśmy, aby Ci pomóc a na koniec nasza ekipa przyjedzie i zamontuje dla Ciebie


CONTRACTmeble.pl - 8. Alpa_Lada_recepcyjna (1)

Podziel się:

Facebook
LinkedIn
contractmeble.pl - Joanna Jezior-Sojka

Autor: Joanna Jezior-Sojka

CEO CONTRACT Meble biurowe

Wspieram firmy w organizacji przestrzeni biurowej, pomagam budować środowisko i wizerunek biur w zgodzie z zasadami ergonomii, dobrej organizacji pracy, z wykorzystaniem najlepszego designu i przy poszanowaniu reguł zrównoważonego rozwoju.

To dla mnie bardzo ważne z jakimi dostawcami i producentami współpracujemy. Naszym klientom oferujemy gwarantowaną jakość, sprawdzone materiały i niepowtarzalny design.

25 pytań które warto zadać sobie przed zakupem mebli biurowych

Planujesz urządzić dobre biuro? Raz w miesiącu wyślemy Ci porcję informacji o wprowadzonych nowościach i szczególnie ciekawych rozwiązaniach.

Zapraszamy Cię
po regularne inspiracje

Planujesz urządzić dobre biuro? Raz w miesiącu wyślemy Ci porcję informacji o wprowadzonych nowościach i szczególnie ciekawych rozwiązaniach.